niedoskonała mama

niedoskonała mama

woman-3053492_1920
współpraca z partnerami bloga

Treningi dla młodej mamy – nie bój się spróbować!

Kobiety, które niedawno urodziły swoje pierwsze dziecko, często obawiają się powrotu do ćwiczeń. Jest to zupełnie zrozumiałe, ponieważ ciało kobiety podczas ciąży, a potem porodu zostało bardzo wyeksploatowane i musi mieć czas na regenerację. Pojawia się wiele pytań. Kiedy mogę zacząć ćwiczyć? Jakie ćwiczenia powinnam wykonywać? Czy jakieś są mi niewskazane? Na te i wszystkie inne pytanie znajdziesz w artykule treningi dla młodej mamy – nie bój się spróbować!

Kiedy wrócić do ćwiczeń po porodzie?

Jest to podstawowe i pierwsze pytanie, które należy sobie zadać. Każda z nas jest inna i inaczej przeżywała ciążę oraz poród. Również sposoby porodu są zróżnicowane. Jest jednak jedna główna zasada, której trzeba bezwzględnie przestrzegać. Jest nią oczywiście czas połogu. Ale trzeba powiedzieć w tym miejscu bardzo jasno, że ciąża i kolejne 6 tygodni po jej zakończeniu, nie jest czasem, podczas którego mamy jedynie leżeć i pachnieć. Oczywiście, kobieta powinna dbać o siebie przez ten czas dużo uważniej niż kiedykolwiek, jednak całkowity zanik aktywności fizycznej może mieć bardzo negatywne skutki i nie mówię tylko o przybyciu kilku nadprogramowych kilogramów. Bardzo ważne jest, aby słuchać swojego ciała i dać mu czas na regenerację. Przez cały opisywany okres zaleca się spacery oraz sekwencje ćwiczeń skierowane do kobiet w okresie połogu, celem utrzymania odpowiedniego poziomu aktywności fizycznej.

Trening personalny dla młodej mamy

Skoro wyjaśniliśmy sobie ogólne zagadnienia, możemy przejść do konkretów i omówić propozycje ćwiczeń dla młodych mam. Jednym z najlepszych sposobów na bezproblemowy powrót do aktywności fizycznej jest trening z trenerem personalnym. Idąc tropem tego, jak bardzo indywidualną sprawą jest kwestia rekonwalescencji po porodzie i jak przebiegał połóg, warto dokładnie przyjrzeć się temu, jakie ćwiczenia chcemy wykonywać. Wykwalifikowany trener osobisty dopasuje odpowiednie ćwiczenia do Twojego stanu zdrowia oraz niedawnej ciąży. Będzie również bacznie obserwował, jak wykonujesz ćwiczenia, ponieważ niepoprawne wykonywanie nawet prostych sekwencji, może powodować kontuzje, zwłaszcza po długiej przerwie.

Szukając odpowiedniego trenera, pamiętaj aby zapytać o doświadczenie we współpracach z młodymi mamami. Na przykład Personal Dragon, trener personalny we Wrocławiu, wie jakie ćwiczenia powinny wykonywać kobiety po ciąży i może pochwalić się długoletnim doświadczeniem w treningach personalnych. Więcej o tym trenerze i jego doświadczeniu dowiesz się na: https://personaldragon.pl

Basen dla mamy i dziecka

Biorąc pod uwagę to, jak bardzo Twoje ciało i mięśnie zostały nadwyrężone podczas ciąży i porodu, trzeba dobrać odpowiedni rodzaj wysiłku fizycznego, który nie obciąża ciała dodatkowo, ale jednak powoduje, że wprawiamy je w ruch. A jakby ta aktywność dodatkowo jeszcze odprężała, a nawet odciążała każdą partię ciała? A do tego nowo narodzony potomek mógł skorzystać i nie trzeba byłoby go na długo zostawiać? Może to brzmieć jak niespełnione marzenia, ale istnieje sposób na ich realizację. Mowa oczywiście o ćwiczeniach na basenie i pływaniu.
Poleca się je szczególnie kobietom w ciąży, ponieważ to jedyny moment, kiedy ich stale obciążony kręgosłup może odpocząć. Dlaczego by nie zacząć powrotu do aktywności w ten sam sposób? Zwłaszcza że możesz zabierać ze sobą maluszka, któremu z pewnością wyjdzie to na dobre. Ale nie musisz. Godzina basenu kilka razy w tygodniu będzie doskonałym sposobem na spędzenie czasu samej ze sobą, a ktoś bliski z pewnością zajmie się maluszkiem przez ten krótki czas.

Bez względu na to, jaki rodzaj aktywności fizycznej wybierzesz, koniecznie bądź w stałym kontakcie ze swoim lekarzem ginekologiem oraz rodzinnym. Monitoruj swoje ciało i nie przeciążaj go nadmiernym wysiłkiem. Powoli, lecz konsekwentnie odbudowuj swoją kondycję fizyczną.

Comments

comments

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o