niedoskonała mama

niedoskonała mama

smoothie-2340399_1920
współpraca z partnerami bloga

Szybkie i proste sposoby na smaczne dania dla dzieci

Przy dzieciach bardzo trudno o dłuższe przesiadywanie w kuchni. Nasze pociech nie zawsze są skore do jedzenia warzyw i owoców. My Mamy, potrafimy sobie jednak z tym poradzić i czarujemy w kuchni przeróżne dania, które są zarówno zdrowe i smakują naszym dzieciom. W takiej tendencji stworzyłam dla Was dwa, bardzo proste i bazowe przepisy, których wykonanie jest błyskawiczne i banalnie proste, a do przygotowania możecie zaprosić również najmłodszych domowych kucharzy. Prezentuję Wam więc szybkie i proste sposoby na smaczne dania dla dzieci.

Owocowe smoothie dla dzieci

Śniadania to poważny temat. Rano trzeba kontrolować tyle rzeczy, aby każda pociecha dotarła do przedszkola oraz szkoły w jednym kawałku i odpowiednich częściach garderoby, że ostatnią rzeczą, o jakiej myślimy to wykwintne posiłki. Aby zastąpić monotonne tradycyjne kanapki, które nie zawsze są zjadane, proponuję Ci szybkie i naładowane witaminami smoothie. Poniżej znajduje się przepis bazowy, który możesz dowolnie modyfikować w zależności od dostępności owoców oraz preferencji domowników. Pamiętaj o dobrym sprzęcie, który pozwoli ci na szybkie i bezproblemowe przygotowanie idealnego smoothie. Niezawodne miksery, blendery oraz roboty kuchenne, z których z łatwością przyrządzisz wszystkie dania, znajdziesz na https://agusto.pl/597-miksery-i-blendery.

Składniki na jedną porcję:

– szklanka wody/mleka krowiego/mleka roślinnego
– łyżka nasion chia
– banan
– jabłko

Powyżej znajduje się baza. W zależności od potrzeb i preferencji możesz modyfikować ją w następujący sposób. Dodaj garść szpinaku lub jarmużu, sok z cytryny i kawałek imbiru oraz zamiast mleka użyj wody, a otrzymasz zieloną bombę witaminową. Jeśli Twój maluch jest amatorem czekolady, dodaj do bazy łyżkę kakao, łyżkę miodu czy syropu klonowego oraz użyj dowolnego mleka zamiast wody. Gdy jest sezon na letnie owoce dorzuć garść truskawek, malin lub borówek. W zimie użyj cytrusów, aby naładować dzieci antyoksydantami. Poza sezonem nie zapominaj o mrożonych owocach, które rozmrożone, doskonale nadadzą się na odżywcze smoothie.

Domowa pizza napakowana warzywami

Nasze pociechy od czasu do czasu albo bardzo często upominają się o frytki, a zwłaszcza pizzę. Ciasta drożdżowe, z których zwykle wykonywany jest ten przysmak, potrzebują jednak trochę pracy w kuchni. Aby pogodzić te dwie sprawy, przestawiam przepis na proste ciasto na pizzę, którego zarówno wykonanie i pieczenie nie zajmuje więcej niż pół godziny, w zależności od wybranych dodatków. Najlepsze jest to, że dzięki użyciu minimalnej ilości składników, ciasto można dowolnie doprawiać i manipulować z wielkością porcji.

Składniki na ciasto:

– trzy szklanki mąki, najlepsza będzie orkiszowa lub razowa, gdyż są najzdrowsze, ale doskonale sprawdzi się również tradycyjna pszenna
– pół szklanki oleju dowolnego
– pół szklanki wody
– płaska łyżeczka proszku do pieczenia
– sól i pieprz do smaku
Opcjonalnie: zioła prowansalskie, pieprz ziołowy, bazylia, oregano

Wykonanie:

Do dużej miski wsyp mąkę i wymieszaj z proszkiem do pieczenia oraz wybranymi przyprawami. Dodaj oleju i zamieszaj dokładnie. Następnie dodawaj powoli wodę i dokładnie mieszaj. Może to za Ciebie wykonywać robot kuchenny, ustawiony na wolne obroty. Ciasto musi być zbite i plastyczne. Powinno dobrze oddzielać się od miski i nie lepić do palców. Gdy konsystencja jest zbyt płynna, dodaj mąki, a gdy zbyt sypka, podlej wodą. W zależności od tego, jakiej mąki używasz, proporcje wody i mąki muszą być inne. Różne mąki pochłaniają bowiem inne ilości płynów.

Gdy możesz ulepić z ciasta kulę i bez problemu przenieść ją na blachę, ciasto jest gotowe. Wyłóż blaszkę papierem do pieczenia i rozwałkuj na nim ciasto. Może ono być i grubsze i cieńsze – ty decydujesz, jakie lubisz. Na rozwałkowane ciasto możesz wyłożyć przecier pomidorowy, który posypiesz ulubionymi przyprawami, a nawet jogurt naturalny czy inny preferowany sos. Ilość? Oczywiście według uznania.

Na sos poukładaj tyle dodatków, ile chcesz, posyp serem i włóż do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piecz przez około 12-15 minut. Po 12 minutach sprawdź, czy ciasto nie jest surowe, nacinając kawałek. W razie potrzeby dopiekaj jeszcze kilka minut.

To, co jest najlepsze w ten pizzy to zupełna dowolność dodatków i maksymalnie szybkie wykonanie. Nawet po całym dniu pracy, przygotowanie takiej kolacji nie zajmie wielu godzin i możesz wrzucić na wierzch, to na co masz ochotę, lub to co znajduje się w lodówce.

Gotowanie zdrowych i smacznych dań nie musi być czasochłonne. Wystarczy zadbać o odpowiednie dawki warzyw i owoców, w każdym posiłku i ograniczyć produkty przetworzone. Prostota w kuchni, zwłaszcza w takiej po której biegają dzieci, to podstawa.

Comments

comments

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o