niedoskonała mama

niedoskonała mama

relaks
lifestyle

Nigdzie się nie spieszyć, do niczego nie dążyć – trudne?

Uważność, całkowite skupienie na chwili obecnej na przykład poprzez koncentrację na oddechu przepływającym przez nasze ciało, to niezwykle trudne zadanie. Świat nieustannie wzywa nas do działań, osiągania celów, wspinania się po szczeblach sukcesu.

Wyluzuj!

Mamy tendencję do utożsamiania się z własnymi porażkami i sukcesami, a nawet wyborami, często słyszę – jestem mamą butelką. Nic dziwnego, że jakiekolwiek doniesienia o wyższości pokarmu naturalnego nad wytworzonym w procesie technologii, wywołują falę emocji. Utożsamiamy się z postawami, jakby były nami. Na podobnej zasadzie – nie jestem moim smutkiem, smutek to nastrój, który odczuwam, ale to minie.

Zawsze kiedy zawładną Tobą negatywne emocje, takie jak złość, smutek, bezradność, rozżalenie, postaraj się spojrzeć na siebie z perspektywy zewnętrznego obserwatora.

„Wielkim krokiem naprzód jest uświadomienie sobie, że nasze myśli, bez względu na ich treść – na to, czy są dobre, czy złe, ładne, czy brzydkie – nie są nami.”

Dlaczego warto się zatrzymać?

Tempo współczesnego życia wyciska nas codziennie jak cytrynki, zwłaszcza odkąd pojawiły się nowe technologie. Jako blogerzy pragniemy nieustannie być online, śledzić trendy. Zatracamy się do tego stopnia, że nie uczestniczymy w naszym realnym życiu, myśli błądzą wokół ściany Facebooka, dziecięce słowa wlatują jednym uchem i wylatują drugim.

„Potrzeba uważności, by usłyszeć co naprawdę mówi pacjent, kolega z pracy, przyjaciółka albo twoje dziecko. Potrzeba uważności, żeby uchwycić przelotny grymas. (…) Ta aktywna świadomość umożliwia nam lepsze radzenie sobie z życiem w świecie stresującym, nieraz pełnym nieporządku, chaosu.(…)Łatwo być nieświadomym, być nieobecnym umysłem, widzieć nie widząc, słyszeć nie słysząc, jeść nie czując smaku, łatwo jest mknąć przez większą część życia na autopilocie.”

Efekty uboczne chaotycznego życia w pośpiechu, z myślą o chwili, która ma nadejść lub spędzone na rozdrapywaniu przeszłości, to przygotowywanie gruntu pod pogorszone samopoczucie, stany lękowe, depresję i nerwicę. Wszystkie te dolegliwości łagodzi medytacja, czyli wyłączenie się z planów, zamierzeń, dopuszczenie teraźniejszości, własnych uczuć i wrażeń, ale przede wszystkim rezygnacja z nadmiernej kontroli.

Polecane:

medytacja_dzien_po_dniu

71_logo_wydawnictwa_czarna_owca

Comments

comments

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o