niedoskonała mama

niedoskonała mama

lekcja copywritingu
Freelance

Podrasuj swoje posty w 3 krokach – lekcja copywritingu

Musisz mieć to „coś”, by prowadzić poczytnego bloga, ale nie zaszkodzi też trochę teorii zaczerpniętej od znanych pisarzy. Jak w trzech krokach podrasować swoje posty, korzystając z doświadczenia Iana Fleminga?

Temat

Pisz o sprawach codziennych, z którymi Czytelnik łatwo może się utożsamić. Jeśli poczuje, że Twoja historia jest jego własną, zechce poznać zakończenie. Dlatego warto poruszać tabu, zamiast stylizować swoje życie wedle niemożliwych do spełnienia standardów.

Opisuj doznania zmysłowe, wybieraj tylko wybrane momenty, np. tafla czekoladowego deseru pęka pod naporem widelca. Oby tylko dzieci nie znalazły cię w łazience. Sama uczysz je – żadnych słodyczy przed obiadem. Mama – hipokrytka. (ciąg dalszy nastąpił tu: http://www.takeitizi.pl/sa-takie-chwile/)

Magia pierwszych linijek

Wstęp i tytuł to jedyna okazja, by przebić się przez inne treści walczące o uwagę Czytelnika. Dlatego zawrzyj w nich kluczowe informacje, a dopiero potem poprowadź odbiorcę przez tekst, stopniując napięcie. Jak wzmocnić siłę rażenia wstępu?

Rzuć czytelnika w wir wydarzeń: „Zacznij tekst w momencie, kiedy woda w garnku wrze, a nie gdy dopiero odkręcasz kurek.”

Zarzuć przynęte, np. kontrowersyjną tezę, którą stopniowo wyjaśniasz.

Kluczowe informacje umieść na końcu

Podczas tworzenia posta – to, co najbardziej pożąda Czytelnik, umieść dopiero w ostatnich akapitach, w ten sposób zwiększasz szanse, że przebrnie przez cały tekst, by dotrzeć do atrakcyjnych informacji.

Podczas konstruowania zdania – kluczowe słowo podkreślisz i wydobędziesz, przesuwając je na sam koniec, np.

Kluczowa informacja pojawia się na końcu, niczym wisienka na przysłowiowym torcie.

Wisienka na torcie odwraca uwagę od sedna, dlatego lepiej zmienić kolejność na:

Kluczowa informacja, niczym wisienka na przysłowiowym torcie, pojawia się zawsze na końcu.

Ta zasada sprawdza się także podczas tworzenia chwytliwego tytułu. Baw się szykiem zdania, zmieniaj kolejność słów, by uniknąć banału przekazu.

Możesz też uciąć niepotrzebną końcówkę, która osłabia siłę przekazu, np.

To, co na końcu, bardziej zapadnie w pamięć czytelnika.

O wiele dobitniej brzmi to zdanie w wersji:

To, co na końcu, bardziej zapadnie w pamięć.

Przecie i tak wiadomo, że o czytelnika chodzi.

Rady zaczerpnęłam z:

magia słów one press

Więcej porad tu: http://kobietawe-biznesie.pl/poznaj-triki-znanych-pisarzy-i-tworz-porywajace-teksty/

foto: http://pixabay.com/

Comments

comments

4
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Marta SzyszkoPaulina (Kobiecy motywator) Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Paulina (Kobiecy motywator)
Gość

Dziękuje za cenne wskazówki, za chwilę wcielam w życie :)

Marta Szyszko
Gość

a ja spróbuję dokończyć tekst o deserze :)

Marta Szyszko
Gość
Marta Szyszko
Gość

a ja spróbuję dokończyć tekst o deserze :)